Radio commercial laten maken

Radiocommercials produceren wij goed en supersnel. Als het echt moet kan een radiocommercial zelfs binnen 1 uur klaar zijn! Met of zonder muziek. En nog ingesproken door een professionele voice-over ook! Want wij werken alleen met A-stemmen. Dus of het nu lokaal, regionaal of landelijk is… MotionWise maakt het!

Waarom een radiocommercial?

Met een radiocommercial bereikt u in een korte tijd heel veel mensen. Ideaal voor acties, imagebuilding of om uw naamsbekendheid te vergroten. Radiocommercials zijn er in vele soorten en maten. Lange, korte, schreeuwerige, betrouwbare, mooie maar ook grappige.

Doel

Belangrijk is om van te voren te weten wat uw doel is als u een radiocommercial laat maken. U heeft namelijk niet heel veel tijd om uw boodschap over te brengen want radiospots worden over het algemeen ingekocht per seconde of zelfs in stappen van 5 seconden. Zo kan een commercial van 22 seconden door het radiostation gewoon worden afgerond op 25 seconden. Vaak betekent dat een behoorlijke stijging van de uitzendkosten. Hoe korter een radiospot, hoe goedkoper het uitzenden. De gemiddelde lengte van een radiocommercial is 20 seconden. Maar kunt u uw boodschap in 10 seconden vertellen, dan kunt u dus 2x zoveel commercials inzetten, of scheelt het enorm in de uitzendkosten. Bespaar ook op de uitzendkosten en kijk op www.watkostreclame.nl.

Reminder / Tag-on

Wilt u extra opvallen in een reclameblok dan is het een idee om met een reminder of tag-on te werken. Een reminder of tag-on is een korte radiospot die in hetzelfde reclameblok wordt uitgezonden. Tussen de hoofdspot en de reminder zit meestal minimaal 1 andere adverteerder. Eigenlijk wordt uw commercial van bijvoorbeeld 20 seconden opgedeeld in een commercial van 15 seconden en een van 5 seconden. Zo loopt u eigenlijk als een rode draad door het reclameblok en valt u dus extra op.

Voice-over

De stijl van uw radiocommercial bepaald u door de voice-over te kiezen die u het beste bij uw bedrijf vindt passen en door te bepalen of er muziek onder de boodschap moet komen. Radio is een prachtig medium en laat veel aan de verbeelding over. De voice-over is dus een van de belangrijkste punten. Hij of zij moet de boodschap goed neer kunnen zetten en moet als het ware in de huid kruipen van het bedrijf of product. Sommige voice-overs worden daarom ook wel ‘stemacteurs’ genoemd. MotionWise werkt alleen met A-stemmen; professionele voice-overs die van het inspreken hun beroep hebben kunnen maken dankzij hun stem, inlevingsvermogen en vakmanschap. MotionWise denkt altijd mee en zal altijd adviseren bij het kiezen van een voice-over. Luister naar onze selectie van voice-overs en bepaal alvast wie u het beste bij uw bedrijf vindt passen.

Bekijk onze werkwijze of projecten voor meer informatie. Direct een radio commercial laten maken? Neem dan nu contact op!